Projekt LÍDER - Séria 5 workshopov, ktoré vás vyskillujú ako lusk! - podujatie na tickpo-sk
Uložiť

Projekt LÍDER - Séria 5 workshopov, ktoré vás vyskillujú ako lusk!

by Socratia s.r.o. Základné info: Brighter Life Center,Hurbanovo námestie 5,Bratislava,Slovenská republika
Bratislava
01. október, 2020 | št | 09:00 Pridaj do kalendára
10.00 € - 920.00 € KÚPIŤ LÍSTOK

Popis

Líder vie kadečo. Plánovať, delegovať, kontrolovať, motivovať… ale hlavne, VIE KOMUNIKOVAŤ.

Nejdeme sa tu tváriť ako odborníci na leadership, vyslúžilí manažéri s 30-ročnou praxou v top pozíciách vo veľky´ch korporátoch. Lebo nie sme. V čom si ale myslíme, že sme veľmi šikovní, je KOMUNIKÁCIA, a to v rôznych kontextoch.

Dokážeme vám pomôcť odhaliť, pomenovať a vyriešiť zádrhely:

  • v osobných rozhovoroch a vzťahoch s kolegami (podriadenými aj nadriadenými)
  • vo vystupovaní pred ľuďmi
  • vo vedení porád
  • v zoznamovaní sa s novými ľuďmi
  • v komunikácii sám so sebou.

Je to aj pre vás? Vy posúďte!

Projekt LÍDER nie je určený len pre majiteľov firiem alebo manažérov, ktorí riadia aspoň sto ľudí.

Je pre každého profesionála, ktoryý robí s ľuďmi, a tým pádom vidí význam v tom, neustále zlepšovať svoju schopnosť s nimi komunikovať.

AKO BUDÚ PREBIEHAŤ WORKSHOPY

Praktický prístup

Budeme riešiť aj reálne prípady z vašej praxe. Otvorene vám povieme, kde robíte chybu a rovno ukážeme, čo robiť inak.

Zdieľanie skúseností

Na tréningu budú ľudia ako vy. Je veľmi pravdepodobné, že riešia, alebo v minulosti riešili to, čím sa teraz trápite vy. Navzájom si poradíte, dáte tipy a vymeníte best practices.

Atmosféra

Ak ste u nás boli čo i len na jednom workshope, viete, že sa máte na čo tešiť. Učenie s nami vás bude baviť.


TECHNICKÉ INFO

Termíny, miesto a čas v kocke

Miesto: Brighter Life Center, Hurbanovo námestie 5, BA

1) Hodnotový networking: 1.10.2020

2) Biznis s pozornosťou: 13.10.2020

3) Zmysluplné mítingy : 28.10.2020

4) Nepríjemné témy: 10.11.2020

5) Osobnosť: 24.11.2020


CENA

Jednotlivé témy - za každý workshop samostatne zaplatíte 230 EUR.

Celý balík 5 workshopov je v akcii 4+1. To znamená, že za štyri zaplatíte a piaty máte zdarma. Celý PROJEKT LÍDER tak môžete mať za 920 eur.



1. HODNOTOVÝ NETWORKING (1.10.2020)


Poznáte ten trápny pocit? Ste na veľkej konferencii. Všade je kopec ľudí, ktorých nepoznáte. Cítite sa znova ako školák na novej škole, ktorý nikoho nepozná a nevie, ako začať.

Skúšate to. Vymeníte pár vizitiek, dáte malý small talk pri cateringu, ale väčšinu času trávite s mobilom alebo ľuďmi, ktorých už poznáte.

Hodnota networkingu = 0. Slovom, nula.

No bez pevných väzieb sa dnes ťažko buduje úspešné podnikanie alebo kariéra. Sme sociálne tvory a potrebujeme tvoriť vzťahy. Tie o úspechu či neúspechu často rozhodnú viac ako talent alebo technické zručnosti.

HODNOTOVÝ NETWORKING nie je o množstve rozdaných vizitiek. Je o prinášaní pridanej hodnoty a prepájaní ľudí.

Preto je potenciál networkingovej akcie nevyčísliteľný. V jednom čase, na jednom mieste sa to hemží predstaviteľmi firiem, mladými talentmi, ľuďmi s úžasnými nápadmi (a možno budúcimi manželmi či manželkami:)). No hlavne - je tam vysoká koncentrácia ľudí, ktorí poznajú ľudí, čo poznajú ľudí.

Náš HODNOTOVÝ NETWORKING je o:

  • novom prístupe k networkingovým akciám
  • komunikačných technikách a prístupoch k rozširovaniu siete
  • nerestiach, ktorým sa treba vyhnúť
  • nutnostiach, na ktoré netreba zabudnúť
  • znásobovaní svojej hodnoty
  • pomoci ostatným vo svojej sieti kontaktov
  • tipoch a trikoch na networkingové akcie
  • nástrojoch na manažovanie svojej siete


2. BIZNIS S POZORNOSŤOU (13.10.2020)


Líder rozpráva tak, že ho chcú počúvať.

Stojíte pred ľuďmi, rozprávate, preklikávate slajdy. Ľudia pred vami ťukajú do mobilu, pozerajú von oknom, potichu sa rozprávajú medzi sebou, alebo hľadajú niečo v taške. Jednoducho - nepočúvajú vás. Vy sa potíte a cítite stiahnutý žalúdok a hrdlo. Pred vami je ešte 20 slajdov…

Nie, to nie je nočná mora. Je to realita väčšiny prezentátorov.

Každý rečník chce, aby jeho poslucháči dávali pozornosť tomu, čo hovorí. Vtedy je to rovnocenný vzťah - prezentujúci dáva vo svojej reči pridanú hodnotu a ľudia mu za to platia tým, že ho počúvajú a vnímajú. (anglické pay attention)

Máme pre vás dobrú a zlú správu.

Začneme tou zlou: Na pozornosť ľudí nemáte nárok.

Áno, vieme, mohli by vás počúvať, lebo je to slušné. Alebo preto, lebo ste ich nadriadený. Predpokladáme však, že netúžite po pozornosti zo súcitu či strachu. Je tak? Pozornosť je vyčerpateľný  zdroj. Rovnako ako čas či peniaze. Preto sa rozhodujeme, do čoho ju investujeme.

Dobrá správa je, že pozornosť publika si môžete zaslúžiť. AKO?

O tom je kurz BIZNIS S POZORNOSŤOU. Naučíte sa ako:

  • si získať pozornosť poslucháčov hneď v úvode a udržať ju až do konca (akokoľvek dlho trvá vaša prezentácia, aj 2 hodiny!)
  • hovoriť dostatočne jednoducho, aby vám každyý rozumel (a stále vystihnúť celú komplexnosť tému)
  • urobiť vašu prezentáciu zapamätateľnou natoľko, že aj po mesiacoch si budú pamätať hlavnú myšlienku
  • sa vyhnúť tým najväčším 5 chybám, ktoré spoľahlivo zabíjajú pozornosť divákov
  • dosiahnuť cieľ, ktorý pri prezentovaní máte (presvedčiť, predať, motivovať, vysvetliť či inšpirovať).


3. ZMYSLUPLNÉ MÍTINGY (28.10.2020)


Líder robí porady, na ktoré je radosť chodiť.

Mítingy, porady, stretnutia. Máme ich plné kalendáre (a často aj zuby). Človek až niekedy nevie, kedy má vlastne reálne pracovať, lebo stále sedí na nejakej porade. Keby aspoň mali zmysel! Často je to míting pre míting (=žiadna pridaná hodnota). Niekedy ani netušíte, čo tam robíte, lebo sa vás polovica tém vôbec netýka. Navyše vždy trvajú dlhšie, než bolo plánované. A aj tak sa tam nič nevyrieši, len sa to presunie na ďalšiu poradu. A vám sa medzitým na stole kopí robota. Frustrácia ako vyšitá!

Tí, čo majú čo povedať, ticho sedia a boja sa reagovať. Iní sa zase nevedia zastaviť, majú siahodlhé príspevky, odbočujú a hovoria piate cez deviate. Ako ich taktne zastaviť bez toho, aby sa urazili? A ako rozrozprávať tých, čo sú ticho? Ako sledovať čas a nepreťahovať?

Rozdiel medzi efektívnou poradou a vyššie opísaným festivalom premrhaného času tkvie v DOBROM FACILITOVANÍ PORADY.

Vďaka tomu začnú vaše porady fungovať:

  • máte jasnú agendu
  • všetci prichádzajú pripravení
  • skončíte načas alebo o 5 minút skôr
  • prebieha živá diskusia, ktorá vedie k výsledkom
  • prichádzate na riešenia ,,out of the box”
  • zadania a úlohy majú svojich majiteľov, ľudia preberajú zodpovednosť
  • všetci odchádzajú z mítingovky s pocitom, že sa spravilo kus práce

Na tréningu ZMYSLUPLNÉ MÍTINGY sa naučíte tajomstvo vedenia porád. Naučíte sa, ako zo skupiny vyžmýkať múdrosť, ktorú v sebe nosí.

A to veľmi prakticky – celý deň bude jedna simulovaná porada, na ktorej sa viacerí zo skupiny ocitnú v roli vedúceho.

Bude tam všetko:

  • jasné otvorenie
  • definovanie cieľa, rolí a pravidiel
  • facilitovanie skupiny
  • jasný záver
  • príprava mítingu
  • kroky po porade
  • na túto “poradu” prídu tiež frfľoši a pasívni kolegovia s mobilom prirasteným na ruku. A vy sa naučíte správne si s nimi poradiť. :)


4. NEPRÍJEMNÉ TÉMY (10.11.2020)


Líder vytvára kultúru otvorenej komunikácie.

Väčšina chronických problémov vo vašej firme je spôsobená tým, že sa vyhýbame ťažkým témam.

Nepríjemné témy zväčša spadajú do dvoch kategórií:

1. KONFLIKTY

Po prvé, konflikty sú nevyhnutné. Nevyhnutne musia medzi ľuďmi nastať. Jeden môj známy vtipne hovorí, že dokonalá harmónia existuje iba medzi dvomi mŕtvolami. Nehovorme teda o tom, ako sa konfliktom vyhnúť. Nie je to možné, ani žiaduce. Keď sa o to snažíme, prestávame byť úprimní a otvorení, a to prináša zas iné problémy.

Poďme sa učiť, čo robiť, aby sme ich nenechali neriešené narásť do obludných rozmerov, kedy jediným východiskom bude rozchod = výpoveď.

Poďme zmeniť postoj, aby sme nezhodám vyrolovali červený koberec, vyložili karty na stôl a mohli tak: vyčistiť vzduch a zlepšiť tak vzťahy a kultúru, prísť na skvelé nové nápady a riešenia!

2. SPÄTNÁ VÄZBA

Veta “Mám pre teba spätnú väzbu” má rovnaky´ účinok ako čakanie na výsledok z pohovoru či tehotenského testu. Nevieme, čo máme čakať, začneme sa potiť, v hlave miliarda myšlienok a scenárov, nedá sa nám sústrediť na nič iné. Skrátka - sme nervózni. V hlave si prehrávame všetky hriechy a tipujeme, o čom to bude tentoraz. “Aké argumenty použijem? Ako sa obhájim? Ako to vysvetlím? Na čo sa vyhovorím? Na koho to hodím? ” Egino (ego familiárne) má kadejaké obranné mechanizmy a nebojí sa ich použiť.

Dávanie spätnej väzby nie je o nič príjemnejšie. “Ako by som to povedala, aby som ich neurazila? Možno do toho netreba rýpať. Keď budem všetko komentovať, nebudú ma mať radi. Aj tak to pochopia inak, než to ja myslím. Odbijú ma nejakou výhovorkou a nič sa nezmení, iba si ich zbytočne pohnevám.”

Zoči-voči ťažkým témam si v najhorších prípadoch vyberieme jednu z dvoch možností:

I. MLČANIE. Fíha! Človek by nepovedal, koľko sa toho pod ten koberec ešte zmestí!

II. NEVYDARENÝ POKUS Idete dať motivujúcu spätnú väzbu, a z úst vám vyjde kritika a výčitky. Idete facilitovať dialóg, aby došlo k porozumeniu, a miesto toho vznikne bohapustá hádka/ niekto sa urazí/ konflikt sa prehĺbi.

Našťastie je tu ešte tretia možnosť, ktorá ani zďaleka nie je nereálna:

III. PEKNÁ, ĽUDSKÁ, ÚPRIMNÁ, POVZBUDIVÁ A ZBLIŽUJÚCA KOMUNIKÁCIA. Má svoje pravidlá, svoju psychológiu, svoje postupy. Je možné sa to naučiť. Je možné vďaka tomu reštartovať firemnú kultúru a obohatiť aj svoj súkromný život.

ČO SA NAUČÍTE?

  • Správny postoj, bez ktorého ste odsúdený na zlyhanie
  • Pristupovať k druhým partnersky bez ohľadu na pozíciu
  • Ako zrozumiteľne komunikovať svoje stanovisko
  • Ako počúvať tak, aby ste naozaj počuli
  • Ako zvládať vyostrené emócie počas rozhovoru
  • Ako využiť konflikt ako šancu na lepší vzťah a zlepšenie toho, čo a ako robíte
  • Ako dávať spätnú väzbu tak, že sa na ňu ľudia budú tešiť

Poďte sa to učiť s nami! Sme v tom s vami, budeme výborný trenažér. :)


5. OSOBNOSŤ (24.11.2020)


Líder je človekom, ktorého chcú nasledovať.

Predstavte si niekoho, koho považujete za dobrého lídra. Môže to byť CEO, prezident krajiny alebo vedúci tábora. Vďaka čomu ste si predstavili práve jeho alebo ju? (Viem, že tento text čítate len narýchlo, ale naozaj si na tú otázku odpovedzte.)

Tak teda, čím to je, že práve jeho/ju ste si predstavili?

  • Má jasné hodnoty, ktorými žije?
  • Je autentický/-á?
  • Má charakter?
  • Má rád/rada ľudí a ľudia majú radi jeho/ju?
  • Je pokorný/-á?
  • Uzná chybu, keď ju urobí?
  • Správa sa, aj napriek svojej pozícii, ku všetkým rovnocenne?
  • Má víziu a úprimne mu/jej na nej záleží?

Nech je vaša konkrétna odpoveď akákoľvek, stavíme sa, že súvisí s tým, AKÝM JE TEN LÍDER ČLOVEKOM. Ľudia okolo nás majú schopnosť vytušiť lídrove tienisté stránky.

  • Vidia, keď líder nedodrží slovo, a prestanú mu dôverovať.
  • Všimnú si, keď líder jedno tvrdí a druhé robí, a majú ho za pokrytca.
  • Zaregistrujú, keď líder neurobí, čo je správne, lebo sa bojí.
  • Majú nos na to, keď sa líder pretvaruje a nie je autentický.
  • Vycítia, keď sa vyhovára, že niečo sa nedá, a pritom mu len daná vec nestojí za tú námahu.

A tieto momenty sa v ľuďoch zbierajú, až k lídrovi stratia úctu. (A čo je ešte dôležitejšie, kvôli takýmto momentom niekde na pozadí aj on sám prichádza o vlastnú sebaúctu.) Začnú lídrom pohŕdať. Nechcú ho nasledovať. A líder prestáva byť lídrom.

Nie vždy sa dozvieme, ako sa ľudia pri nás cítia. A keď aj áno, nie vždy sa to dozvieme konštruktívne.

O tom, akými sme ľuďmi a čo so sebou, bude tento workshop.

SEBA-SPOZNÁVANIE PROSTREDNÍCTVOM INÝCH, a.k.a. To, čo mi na iných vadí, hovorí veľa v prvom rade hlavne o mne.

ENCOUNTER, a. k. a. Fakt by som chcel/-a bez cenzúry počuť, ako ma iní ľudia vidia, keď niečo robím/ hovorím.

SEBAREFLEXIA, a.k.a. Ako môžem vďaka úplne obyčajným, každodenným situáciám odhaliť, kde ma tlačí topánka a čo by som mohol/-a so sebou spraviť, aby som to zmenil/-a.


Budeme navzájom zdieľať, spoznávať sa, prechádzať cvičeniami, úlohami, situáciami aj reálnymi konfliktnými interakciami, aby sme sa mohli učiť o sebe.

Nepôjde o žiadne (seba)súdenie a (seba)hejtovanie, ale o konštruktívnu sebareflexiu a vzájomnú spätnú väzbu, aby sme mohli v bezpečí odhaliť svoje osobné kurie oká a dať si s nimi rady. Zaslúžiť si úctu, zvýšiť svoju sebaúctu a byť človekom, ktorého chcú nasledovať.

Tagy

Miesto konania eventu

Brighter Life Center,Hurbanovo námestie 5,Bratislava,Slovenská republika
Bratislava

Pozrieť na mape

Kontakt na organizátora

Socratia s.r.o.

dusky.matuska@gmail.com

Fakturačné údaje

Socratia s.r.o.

Karpatské námestie 10A,
831 06 Bratislava
Slovenská republika

IČO: 50267027
DIČ: 2120264883
IČ DPH:

Podobné eventy

03Máj
09:00
pi
03máj
09:00
piatok
Detail eventu

Seminár o produktivite

HCA Slovakia, EUROPA SC, Na Troskách 25 - 17. poschodie, Banská 2158.80 €
Uložiť
28Máj
09:00
ut
28máj
09:00
utorok
Detail eventu

Seminár o predaji

HCA Slovakia, DUETT I., Námestie osloboditeľov 3/A, Košice – 3.p 1438.80 €
Uložiť
06Máj
09:00
po
06máj
09:00
pondelok
Detail eventu

Riadenie ľudí

HCA Slovakia, Borodáčova 42, Košice 1438.80 €
Uložiť
Popis

Popis

Líder vie kadečo. Plánovať, delegovať, kontrolovať, motivovať… ale hlavne, VIE KOMUNIKOVAŤ.

Nejdeme sa tu tváriť ako odborníci na leadership, vyslúžilí manažéri s 30-ročnou praxou v top pozíciách vo veľky´ch korporátoch. Lebo nie sme. V čom si ale myslíme, že sme veľmi šikovní, je KOMUNIKÁCIA, a to v rôznych kontextoch.

Dokážeme vám pomôcť odhaliť, pomenovať a vyriešiť zádrhely:

  • v osobných rozhovoroch a vzťahoch s kolegami (podriadenými aj nadriadenými)
  • vo vystupovaní pred ľuďmi
  • vo vedení porád
  • v zoznamovaní sa s novými ľuďmi
  • v komunikácii sám so sebou.

Je to aj pre vás? Vy posúďte!

Projekt LÍDER nie je určený len pre majiteľov firiem alebo manažérov, ktorí riadia aspoň sto ľudí.

Je pre každého profesionála, ktoryý robí s ľuďmi, a tým pádom vidí význam v tom, neustále zlepšovať svoju schopnosť s nimi komunikovať.

AKO BUDÚ PREBIEHAŤ WORKSHOPY

Praktický prístup

Budeme riešiť aj reálne prípady z vašej praxe. Otvorene vám povieme, kde robíte chybu a rovno ukážeme, čo robiť inak.

Zdieľanie skúseností

Na tréningu budú ľudia ako vy. Je veľmi pravdepodobné, že riešia, alebo v minulosti riešili to, čím sa teraz trápite vy. Navzájom si poradíte, dáte tipy a vymeníte best practices.

Atmosféra

Ak ste u nás boli čo i len na jednom workshope, viete, že sa máte na čo tešiť. Učenie s nami vás bude baviť.


TECHNICKÉ INFO

Termíny, miesto a čas v kocke

Miesto: Brighter Life Center, Hurbanovo námestie 5, BA

1) Hodnotový networking: 1.10.2020

2) Biznis s pozornosťou: 13.10.2020

3) Zmysluplné mítingy : 28.10.2020

4) Nepríjemné témy: 10.11.2020

5) Osobnosť: 24.11.2020


CENA

Jednotlivé témy - za každý workshop samostatne zaplatíte 230 EUR.

Celý balík 5 workshopov je v akcii 4+1. To znamená, že za štyri zaplatíte a piaty máte zdarma. Celý PROJEKT LÍDER tak môžete mať za 920 eur.



1. HODNOTOVÝ NETWORKING (1.10.2020)


Poznáte ten trápny pocit? Ste na veľkej konferencii. Všade je kopec ľudí, ktorých nepoznáte. Cítite sa znova ako školák na novej škole, ktorý nikoho nepozná a nevie, ako začať.

Skúšate to. Vymeníte pár vizitiek, dáte malý small talk pri cateringu, ale väčšinu času trávite s mobilom alebo ľuďmi, ktorých už poznáte.

Hodnota networkingu = 0. Slovom, nula.

No bez pevných väzieb sa dnes ťažko buduje úspešné podnikanie alebo kariéra. Sme sociálne tvory a potrebujeme tvoriť vzťahy. Tie o úspechu či neúspechu často rozhodnú viac ako talent alebo technické zručnosti.

HODNOTOVÝ NETWORKING nie je o množstve rozdaných vizitiek. Je o prinášaní pridanej hodnoty a prepájaní ľudí.

Preto je potenciál networkingovej akcie nevyčísliteľný. V jednom čase, na jednom mieste sa to hemží predstaviteľmi firiem, mladými talentmi, ľuďmi s úžasnými nápadmi (a možno budúcimi manželmi či manželkami:)). No hlavne - je tam vysoká koncentrácia ľudí, ktorí poznajú ľudí, čo poznajú ľudí.

Náš HODNOTOVÝ NETWORKING je o:

  • novom prístupe k networkingovým akciám
  • komunikačných technikách a prístupoch k rozširovaniu siete
  • nerestiach, ktorým sa treba vyhnúť
  • nutnostiach, na ktoré netreba zabudnúť
  • znásobovaní svojej hodnoty
  • pomoci ostatným vo svojej sieti kontaktov
  • tipoch a trikoch na networkingové akcie
  • nástrojoch na manažovanie svojej siete


2. BIZNIS S POZORNOSŤOU (13.10.2020)


Líder rozpráva tak, že ho chcú počúvať.

Stojíte pred ľuďmi, rozprávate, preklikávate slajdy. Ľudia pred vami ťukajú do mobilu, pozerajú von oknom, potichu sa rozprávajú medzi sebou, alebo hľadajú niečo v taške. Jednoducho - nepočúvajú vás. Vy sa potíte a cítite stiahnutý žalúdok a hrdlo. Pred vami je ešte 20 slajdov…

Nie, to nie je nočná mora. Je to realita väčšiny prezentátorov.

Každý rečník chce, aby jeho poslucháči dávali pozornosť tomu, čo hovorí. Vtedy je to rovnocenný vzťah - prezentujúci dáva vo svojej reči pridanú hodnotu a ľudia mu za to platia tým, že ho počúvajú a vnímajú. (anglické pay attention)

Máme pre vás dobrú a zlú správu.

Začneme tou zlou: Na pozornosť ľudí nemáte nárok.

Áno, vieme, mohli by vás počúvať, lebo je to slušné. Alebo preto, lebo ste ich nadriadený. Predpokladáme však, že netúžite po pozornosti zo súcitu či strachu. Je tak? Pozornosť je vyčerpateľný  zdroj. Rovnako ako čas či peniaze. Preto sa rozhodujeme, do čoho ju investujeme.

Dobrá správa je, že pozornosť publika si môžete zaslúžiť. AKO?

O tom je kurz BIZNIS S POZORNOSŤOU. Naučíte sa ako:

  • si získať pozornosť poslucháčov hneď v úvode a udržať ju až do konca (akokoľvek dlho trvá vaša prezentácia, aj 2 hodiny!)
  • hovoriť dostatočne jednoducho, aby vám každyý rozumel (a stále vystihnúť celú komplexnosť tému)
  • urobiť vašu prezentáciu zapamätateľnou natoľko, že aj po mesiacoch si budú pamätať hlavnú myšlienku
  • sa vyhnúť tým najväčším 5 chybám, ktoré spoľahlivo zabíjajú pozornosť divákov
  • dosiahnuť cieľ, ktorý pri prezentovaní máte (presvedčiť, predať, motivovať, vysvetliť či inšpirovať).


3. ZMYSLUPLNÉ MÍTINGY (28.10.2020)


Líder robí porady, na ktoré je radosť chodiť.

Mítingy, porady, stretnutia. Máme ich plné kalendáre (a často aj zuby). Človek až niekedy nevie, kedy má vlastne reálne pracovať, lebo stále sedí na nejakej porade. Keby aspoň mali zmysel! Často je to míting pre míting (=žiadna pridaná hodnota). Niekedy ani netušíte, čo tam robíte, lebo sa vás polovica tém vôbec netýka. Navyše vždy trvajú dlhšie, než bolo plánované. A aj tak sa tam nič nevyrieši, len sa to presunie na ďalšiu poradu. A vám sa medzitým na stole kopí robota. Frustrácia ako vyšitá!

Tí, čo majú čo povedať, ticho sedia a boja sa reagovať. Iní sa zase nevedia zastaviť, majú siahodlhé príspevky, odbočujú a hovoria piate cez deviate. Ako ich taktne zastaviť bez toho, aby sa urazili? A ako rozrozprávať tých, čo sú ticho? Ako sledovať čas a nepreťahovať?

Rozdiel medzi efektívnou poradou a vyššie opísaným festivalom premrhaného času tkvie v DOBROM FACILITOVANÍ PORADY.

Vďaka tomu začnú vaše porady fungovať:

  • máte jasnú agendu
  • všetci prichádzajú pripravení
  • skončíte načas alebo o 5 minút skôr
  • prebieha živá diskusia, ktorá vedie k výsledkom
  • prichádzate na riešenia ,,out of the box”
  • zadania a úlohy majú svojich majiteľov, ľudia preberajú zodpovednosť
  • všetci odchádzajú z mítingovky s pocitom, že sa spravilo kus práce

Na tréningu ZMYSLUPLNÉ MÍTINGY sa naučíte tajomstvo vedenia porád. Naučíte sa, ako zo skupiny vyžmýkať múdrosť, ktorú v sebe nosí.

A to veľmi prakticky – celý deň bude jedna simulovaná porada, na ktorej sa viacerí zo skupiny ocitnú v roli vedúceho.

Bude tam všetko:

  • jasné otvorenie
  • definovanie cieľa, rolí a pravidiel
  • facilitovanie skupiny
  • jasný záver
  • príprava mítingu
  • kroky po porade
  • na túto “poradu” prídu tiež frfľoši a pasívni kolegovia s mobilom prirasteným na ruku. A vy sa naučíte správne si s nimi poradiť. :)


4. NEPRÍJEMNÉ TÉMY (10.11.2020)


Líder vytvára kultúru otvorenej komunikácie.

Väčšina chronických problémov vo vašej firme je spôsobená tým, že sa vyhýbame ťažkým témam.

Nepríjemné témy zväčša spadajú do dvoch kategórií:

1. KONFLIKTY

Po prvé, konflikty sú nevyhnutné. Nevyhnutne musia medzi ľuďmi nastať. Jeden môj známy vtipne hovorí, že dokonalá harmónia existuje iba medzi dvomi mŕtvolami. Nehovorme teda o tom, ako sa konfliktom vyhnúť. Nie je to možné, ani žiaduce. Keď sa o to snažíme, prestávame byť úprimní a otvorení, a to prináša zas iné problémy.

Poďme sa učiť, čo robiť, aby sme ich nenechali neriešené narásť do obludných rozmerov, kedy jediným východiskom bude rozchod = výpoveď.

Poďme zmeniť postoj, aby sme nezhodám vyrolovali červený koberec, vyložili karty na stôl a mohli tak: vyčistiť vzduch a zlepšiť tak vzťahy a kultúru, prísť na skvelé nové nápady a riešenia!

2. SPÄTNÁ VÄZBA

Veta “Mám pre teba spätnú väzbu” má rovnaky´ účinok ako čakanie na výsledok z pohovoru či tehotenského testu. Nevieme, čo máme čakať, začneme sa potiť, v hlave miliarda myšlienok a scenárov, nedá sa nám sústrediť na nič iné. Skrátka - sme nervózni. V hlave si prehrávame všetky hriechy a tipujeme, o čom to bude tentoraz. “Aké argumenty použijem? Ako sa obhájim? Ako to vysvetlím? Na čo sa vyhovorím? Na koho to hodím? ” Egino (ego familiárne) má kadejaké obranné mechanizmy a nebojí sa ich použiť.

Dávanie spätnej väzby nie je o nič príjemnejšie. “Ako by som to povedala, aby som ich neurazila? Možno do toho netreba rýpať. Keď budem všetko komentovať, nebudú ma mať radi. Aj tak to pochopia inak, než to ja myslím. Odbijú ma nejakou výhovorkou a nič sa nezmení, iba si ich zbytočne pohnevám.”

Zoči-voči ťažkým témam si v najhorších prípadoch vyberieme jednu z dvoch možností:

I. MLČANIE. Fíha! Človek by nepovedal, koľko sa toho pod ten koberec ešte zmestí!

II. NEVYDARENÝ POKUS Idete dať motivujúcu spätnú väzbu, a z úst vám vyjde kritika a výčitky. Idete facilitovať dialóg, aby došlo k porozumeniu, a miesto toho vznikne bohapustá hádka/ niekto sa urazí/ konflikt sa prehĺbi.

Našťastie je tu ešte tretia možnosť, ktorá ani zďaleka nie je nereálna:

III. PEKNÁ, ĽUDSKÁ, ÚPRIMNÁ, POVZBUDIVÁ A ZBLIŽUJÚCA KOMUNIKÁCIA. Má svoje pravidlá, svoju psychológiu, svoje postupy. Je možné sa to naučiť. Je možné vďaka tomu reštartovať firemnú kultúru a obohatiť aj svoj súkromný život.

ČO SA NAUČÍTE?

  • Správny postoj, bez ktorého ste odsúdený na zlyhanie
  • Pristupovať k druhým partnersky bez ohľadu na pozíciu
  • Ako zrozumiteľne komunikovať svoje stanovisko
  • Ako počúvať tak, aby ste naozaj počuli
  • Ako zvládať vyostrené emócie počas rozhovoru
  • Ako využiť konflikt ako šancu na lepší vzťah a zlepšenie toho, čo a ako robíte
  • Ako dávať spätnú väzbu tak, že sa na ňu ľudia budú tešiť

Poďte sa to učiť s nami! Sme v tom s vami, budeme výborný trenažér. :)


5. OSOBNOSŤ (24.11.2020)


Líder je človekom, ktorého chcú nasledovať.

Predstavte si niekoho, koho považujete za dobrého lídra. Môže to byť CEO, prezident krajiny alebo vedúci tábora. Vďaka čomu ste si predstavili práve jeho alebo ju? (Viem, že tento text čítate len narýchlo, ale naozaj si na tú otázku odpovedzte.)

Tak teda, čím to je, že práve jeho/ju ste si predstavili?

  • Má jasné hodnoty, ktorými žije?
  • Je autentický/-á?
  • Má charakter?
  • Má rád/rada ľudí a ľudia majú radi jeho/ju?
  • Je pokorný/-á?
  • Uzná chybu, keď ju urobí?
  • Správa sa, aj napriek svojej pozícii, ku všetkým rovnocenne?
  • Má víziu a úprimne mu/jej na nej záleží?

Nech je vaša konkrétna odpoveď akákoľvek, stavíme sa, že súvisí s tým, AKÝM JE TEN LÍDER ČLOVEKOM. Ľudia okolo nás majú schopnosť vytušiť lídrove tienisté stránky.

  • Vidia, keď líder nedodrží slovo, a prestanú mu dôverovať.
  • Všimnú si, keď líder jedno tvrdí a druhé robí, a majú ho za pokrytca.
  • Zaregistrujú, keď líder neurobí, čo je správne, lebo sa bojí.
  • Majú nos na to, keď sa líder pretvaruje a nie je autentický.
  • Vycítia, keď sa vyhovára, že niečo sa nedá, a pritom mu len daná vec nestojí za tú námahu.

A tieto momenty sa v ľuďoch zbierajú, až k lídrovi stratia úctu. (A čo je ešte dôležitejšie, kvôli takýmto momentom niekde na pozadí aj on sám prichádza o vlastnú sebaúctu.) Začnú lídrom pohŕdať. Nechcú ho nasledovať. A líder prestáva byť lídrom.

Nie vždy sa dozvieme, ako sa ľudia pri nás cítia. A keď aj áno, nie vždy sa to dozvieme konštruktívne.

O tom, akými sme ľuďmi a čo so sebou, bude tento workshop.

SEBA-SPOZNÁVANIE PROSTREDNÍCTVOM INÝCH, a.k.a. To, čo mi na iných vadí, hovorí veľa v prvom rade hlavne o mne.

ENCOUNTER, a. k. a. Fakt by som chcel/-a bez cenzúry počuť, ako ma iní ľudia vidia, keď niečo robím/ hovorím.

SEBAREFLEXIA, a.k.a. Ako môžem vďaka úplne obyčajným, každodenným situáciám odhaliť, kde ma tlačí topánka a čo by som mohol/-a so sebou spraviť, aby som to zmenil/-a.


Budeme navzájom zdieľať, spoznávať sa, prechádzať cvičeniami, úlohami, situáciami aj reálnymi konfliktnými interakciami, aby sme sa mohli učiť o sebe.

Nepôjde o žiadne (seba)súdenie a (seba)hejtovanie, ale o konštruktívnu sebareflexiu a vzájomnú spätnú väzbu, aby sme mohli v bezpečí odhaliť svoje osobné kurie oká a dať si s nimi rady. Zaslúžiť si úctu, zvýšiť svoju sebaúctu a byť človekom, ktorého chcú nasledovať.

Tagy

Miesto

Miesto

Brighter Life Center,Hurbanovo námestie 5,Bratislava,Slovenská republika
Bratislava

Pozrieť na mape
Kontakt

Kontakt na organizátora

Socratia s.r.o.

dusky.matuska@gmail.com

Fakturačné údaje

Socratia s.r.o.

Socratia s.r.o.
Karpatské námestie 10A
831 06 Bratislava
Slovakia

IČO: 50267027
DIČ: 2120264883
IČ DPH: